انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک

انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک

در دنیای کنونی ساخت و تولید قطعات پلاستیکی، یکی از پولساز‌ترین شیوه‌ها تلقی می‌شود. اما فعالیت در این حوزه، نیازمند صرف سرمایه زیادی نیز خواهد بود؛ چرا که برای تولید قطعات پلاستیکی، نیاز به تجهیزات متنوعی خواهد بود. یکی از مهمترین تجهیزات برای تولید این نوع قطعات  دستگاه تزریق است. دستگاه‌های تزریق انواع مختلفی داشته و هر یک دارای یک‌ تناژ و قدرتی متفاوت خواهند بود. همین تنوع زیاد می‌تواند انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک را دشوار سازد؛ چرا که هر یک از مدل‌های دستگاه تزریق پلاستیک، دارای قابلیت‌های خاصی هستند و این مسئله می‌تواند در میزان قیمت آن‌ها نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در ادامه جهت آشنایی هرچه بیشتر شما، به بررسی پارامتر‌های مهم در انتخاب تناژ این نوع دستگاه، پرداخته‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک

از گذشته تا کنون دستگاه‌های تزریق پلاستیک، بر اساس میزان تناژی که دارند نام‌گذاری می‌شوند. برای مثال دستگاه تزریق ۲۰۰ تن، یکی از کاربردی‌ترین انواع این مدل دستگاه است. یا در مثال دیگر دستگاه‌های تزریق ۱۲۰ تنی نیز، از مدل‌های پرمصرف در صنعت تولید قطعات پلاستیکی محسوب می‌شوند. حال برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تناژ دستگاه را انتخاب کنید، می‌بایست به برخی معیارها و پارامترهای مهم، توجه کنید. این پارامترها را در زیر نام برده‌ایم:

  • وزن تزریق

در درجه اول در نظر گیری وزن تزریق، می‌تواند در انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک، بسیار اهمیت داشته باشد. اگر مواد اولیه‌ای که مصرف می‌کنید، کریستالی باشد، کمتر از ۸۰ درصد از ظرفیت دستگاه تزریق استفاده خواهد شد. اما برعکس اگر مواد غیر کریستال باشند، بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت دستگاه، استفاده می‌گردد.

  • فشار گیره

دیگر معیار یا پارامتری که باید در انتخاب تناژ دستگاه مد نظر قرار دهید، فشار گیره است.‌ گیره در واقع همان ابزاری است که در برابر فشار تزریق دستگاه مقاومت می‌کند. حال باید میزان فشار گیره از فشار دستگاه بالاتر باشد. فشار گیره معمولا  با توجه به سختی مواد اولیه، سطح تزریق، ضخامت قطعات تعیین و انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک، موثر است حتما به این مورد مهم نیز توجه کنید.

چگونه تناژ دستگاه تزریق پلاستیک انتخاب کنیم ؟

  • ارتفاع قالب

معیار مهم دیگر ارتفاع قالب است. همیشه باید ارتفاع قالب به گونه‌ای باشد که میزان باز شوندگی آن از میران باز شدن گیره بیشتر باشد. و بهتراست سطح بالا و پایین قالب از ناحیه تای بار ها عبور نکند .ضمنا وزن قالب نیر در این امر موثر خواهد بود که در دستگاه های متفاوت وزن قابل تحمل گیره در کاتالوگ دستگاه قید میشود.

  • ماردون سیلندر

یکی از مهمترین بخش‌های دستگاه تزریق پلاستیک، ماردون سیلندر است. اگر مواد اولیه ذوب شده به خوبی درون ماردونسیلندر ترکیب شوند، قطعا پلاستیک بسیار با کیفیت و مرغوبی به دست خواهد آمد. حال در انتخاب تناژ دستگاه پلاستیک، حتما‌ به این مسئله مهم نیز توجه کنید.

برای خدمات تزریق پلاستیک می توانید از گروه تولیدی بهزادی استفاده کنید.

انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک

۳ نکته طلایی در انتخاب دستگاه تزریق پلاستیک

پس از اینکه طبق معیار‌های بالا مناسب‌ترین تناژ دستگاه را انتخاب کردید، بهتر است برای انتخاب با کیفیت‌ترین دستگاه تزریق نیز، نکات مهم زیر را مدنظر قرار دهید:

  • برای انتخاب دستگاه مناسب‌، پیش از هر چیزی اندازه و قالب قطعات پلاستیکی مورد نظر را تعیین کنید.
  • انتخاب نوع ماشین که الکتریکی و هیبریدی یا هیدرولیکی باشد، بسیار اهمیت دارد. این مسئله با انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک نیز مرتبط است.
  • برای اینکه دستگاه شما طول عمر بیشتری داشته باشد، حتما از قطعاتی استفاده کنید که به راحتی درون آن قرار گیرند.

سخن آخر

از این مطلب نتیجه گرفتیم که دستگاه‌های تزریق پلاستیک، انواع و اقسام مختلفی دارند.‌ به همین دلیل انتخاب تناژ مناسب دستگاه باید بر حسب نیازتان و قالب کلی قطعات مدنظر، انتخاب شود. پس در انتخاب تناژ دستگاه تزریق پلاستیک بسیار دقت داشته باشید. اگر در این خصوص سوالی داشتید ما در تولیدی بهزادی آماده هستیم پاسخگوی شما باشیم. در صورتی که درباره انتخاب تناژ دستگاه تزریق تجربه‌ای دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *