هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک چقدر است؟

هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک

هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک چقدر است؟

ساخت قالب تزریق پلاستیک توسط دستگاه قالب‌زنی تولید می‌شود؛ از این رو ساخت این نوع قالب در صنایع مختلف نظیر صنعت خودروسازی از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از سرمایه‌گذاری در این حوزه، خوب است تا اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کرده و از هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک باخبر شوید. طبیعی است که این هزینه روی قیمت آخر محصول نهایی، تاثیر بسزایی داشته باشد. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تاثیر نوع قالب در قیمت قالب تزریق پلاستیک

هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک، ارتباط مستقیمی با میزان پیچیدگی محصول نهایی دارد؛ به عنوان مثال می‌توان گفت که قالب‌های ساده از دو قسمت تشکیل شده و هر چه پیچیدگی محصول نهایی بیشتر باشد، بر تعداد قالب‌ها افزوده خواهد شد. جالب است بدانید که برای تولید اکثر محصولات به ۴ الی ۶ قالب نیاز است.

از جمله عوامل موثر بر قیمت ساخت قالب تزریق پلاستیک می‌توان به مواردی نظیر  سفت و سخت بودن فلز، میزان حفره‌ها، سوراخ‌ها و حفره‌های فرعی و جانبی فلز، کیفیت پلاستیک، تعداد تیراژ درخواستیو تعداد کشوها اشاره کرد. برای کاهش هزینه‌ها توصیه می‌کنیم که از قالب‌های تک حفره که از جنس فولاد نرم‌تری هستند، استفاده کنید.

تاثیر هزینه ماشین کاری بر هزینه ساخت قالب

هزینه‌های ماشین‌کاری و ساخت قالب، یکی دیگر از عوامل موثر هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک هستند. باید توجه داشت که با بالا بودن میزان تیراژ تولید یک قالب با اندازه‌ای خاص، هزینه طراحی و ساخت قالب تزریق، کم‌تر خواهد شد.

مواد اولیه و تاثیر آن ها بر هزینه ساخت قالب

اگر به دنبال تخمین نسبتاً درستی از هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک هستید، باید به سراغ مواد اولیه بروید. پیش از اندازه‌گیری وزن، لازم است تا وزن سیستم تزریق را نیز را در نظر داشته باشید. از طرفی باید توجه داشت که هزینه‌های ساخت قالب را به صورت ساعتی محاسبه خواهند کرد.

از جمله هزینه‌های ساعتی ساخت قالب تزریق پلاستیک می‌توان به مواردی نظیر هزینه‌های ماشین و نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت قالب مورد نظر، اشاره کرد. البته که میزان این هزینه‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی، ابعاد و جنس قطعه، متغیر خواهد بود. طبیعی است که هر چه قطعه بزرگ‌تر باشد، به فشار بیشتری نیاز داشته و گران‌تر تمام خواهد شد.

برای دریافت خدمات تزریق پلاستیک با شماره های سایت تماس بگیرید

هزینه نیروی انسانی متخصص

برای کار با دستگاه قالب‌ساز، شما به نیروی انسانی ماهر نیاز خواهید داشت. این افراد باید دانشی پایه برای کار با یک یا چند ابزار را داشته باشند. از طرفی لازم است تا بتوانند نقشه‌های مهندسی را درک کرده و از بروز خطاهای احتمالی، جلوگیری نمایند. طبیعی است که هزینه لازم برای جذب این افراد از هزینه لازم برای جذب نیروی انسانی معمولی، قدری بیشتر خواهد بود.

هزینه طراحی

شما پیش از هر چیزی برای ساخت قالب تزریق پلاستیک به طراحی محصول و طراحی قالب پلاستیک آن نیاز خواهید داشت. در صورت استاندارد نبودن قطعه یا قالب، مبلغ سنگینی را ضرر خواهید کرد. از طرفی لازم به ذکر است که برای جذب یک طراح حرفه‌ای و باتجربه، به ۴ الی ۶ درصد از هزینه ساخت قالب تزریق، نیاز خواهید داشت.

آشنایی با دستگاه قالب ریزی

به طور کلی می‌توان دستگاه تزریق پلاستیک را به دو بخش قالب‌گیری و تزریق، تقسیم‌بندی کرد. بخش تزریق پلاستیک این دستگاه، خود از بخش‌های دیگری نظیر سیلندر، حرارت سنج و قیف مواد پلاستیکی تشکیل می‌شود. از طرفی بخش قالب‌گیری هم از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل خواهد شد. باید بدانید که در هر دو بخش ثابت و متحرک، پلاستیک تزریق شده و یکی از آن‌ها بخش بیرونی و دیگری بخش درونی قالب‌گیری خواهند بود.

مزیت استفاده از دستگاه قالب تزریق پلاستیک

استفاده از دستگاه قالب تزریق پلاستیک به شما این امکان را می‌دهد که هر طرحی را به قالبی باکیفیت تبدیل کنید. از طرفی با به کارگیری این دستگاه، میزان دور ریز مواد اولیه به طرز چشمگیری کاهش یافته و نیاز به نیروی انسانی کم‌تری خواهید داشت. از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می‌توان به کاهش هزینه طراحی و ساخت قالب تزریق در تیراژ، اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک در اختیار شما قرار بگیرد. در صورت وجود هر گونه مشکل یا پرسش، کارشناسان وب سایت برادران بهزادی خوش‌حال خواهند شد تا در رفع آن به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *