هزینه تولید قطعه پلاستیکی

هزینه تولید قطعه پلاستیکی

هزینه تولید و قیمت تمام شده یک قطعه پلاستیکی چگونه است؟

 

یکی از مهم­­­­­­­­­­­­­­­­­ترین موضوعات برای افرادی که مشغول به ساخت پلاستیک و خرید و فروش آن هستند، هزینه تولید هر قطعه پلاستیکی است. افراد موفق در هر شغلی ابتدا برآوردی دقیق از کاری که می­خواهند انجام بدهند، را محاسبه می­­کنند. به همین منظور برای موفقیت در زمینه ساخت پلاستیک نیز باید برآورد دقیقی از هزینه تولید و قیمت قطعات پلاستیکی داشت. ما در این مقاله قصد داریم به عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت پلاستیک، ساخت قالب­های لازم برای شکل­دهی به پلاستیک و … پرداخته­ایم . از افرادی که به این موضوع علاقه دارند یا در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، دعوت می­کنیم تا پایان این نوشته ما را همراهی نمایید.

برای  سفارش ظرف کرم پمپی با شماره های سایت تماس بگیرید.

عوامل تاثیر­گذار بر هزینه ساخت قطعات پلاستیکی

یکی از روش­های پرکاربرد و محبوب در ساخت پلاستیک، تزریق پلاستیک است. افراد با استفاده از این روش می تواند هر پلاستیکی را در هر سایز و مدلی که بخواهد تولید نماید. روش تزریق به این گونه است که مواد مذاب پلاستیکی را داخل محفظه­ مورد نظر تزریق می­نمایند. مواد مذاب پس از سرد شدن شکل قالب را می‌گیرند و پلاستیک مورد نظر ساخته می­شود؛ همچنین از فاکتور های مهمی که می‌تواند بر قیمت قطعات پلاستیکی تاثیرگذار باشد، می­توان مواد اولیه به کار رفته در روش تزریق را نام برد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پلاستیک می­توانیم نوع ماشین­های استفاده شده در این زمینه را نام ببریم؛ بنابراین برای پایین آمدن قیمت هر قطعه پلاستیکی باید تیراژ های بالایی را سفارش دهیم.

به عبارت بهتر می­توانیم بگوییم هر چه میزان سفارش مواد اولیه با کیفیت بیش­تری باشد، قیمت آن بیش­تر خواهد بود. فاکتور­هایی مانند ساعت کار ماشین­ها و نیروهای انسانی نیز روی قیمت قطعات پلاستیکی تاثیر­گذار است.

دریافت خدمات تزریق پلاستیک در گروه تولیدی بهزادی پلاستیک انجام می شود.

 طراحی قالب­های مورد نیاز برای ساخت قطعات پلاستیکی

طراحی قالب­ها در ساخت قطعات پلاستیکی بسیار مهم است؛ به همین دلیل است که دقت و ظرافت کاری­های موجود در قالب­های ساخت قطعات در هزینه آن­ها تاثیرگذار می­باشد. به عبارت دیگر هزینه ساخت تزریق پلاستیک که شامل هزینه­های طراحی قالب و ساخت آن می­شود، به طرح اولیه آن بستگی دارد. پس از طراحی قالب نوبت به ساخت آن می­رسد که میزان قیمت آن به عبارت­های زیر بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • ویژگی­های ظاهری قالب شامل طول و عرض و ارتفاع محصول
  • جنس آن
  • میزان کیفیت سطوح قطعات پلاستیکی
  • تعداد حفره­های موجود در قالب
  • مشخصات دستگاه تزریق

جنس قالبی که از نظر اقتصادی به­صرفه باشد، از مهم­ترین نکاتی است که در انتخاب قالب باید به آن دقت کرد.  تعداد حفره­های قالب و ماشین­کاری و پولیش این حفره­ها از دیگر عوامل تاثیر­گذار بر قیمت خواهد بود. مشخصات دستگاهی که تزریق مواد را با آن انجام می­دهند و کیفیت آن از دیگر نکات مهم در انتخاب قالب­ها به شمار می­رود.

نکات مهم در بررسی و انتخاب قالب های مورد نظر

در صنعت پلاستیک‌سازی قالب­های زیادی تولید می­شود؛ از این رو انتخاب درست قالب می­تواند بر قیمت تمام شده قطعات پلاستیکی تاثیرگذار باشد؛ به همین دلیل افراد به دنبال راهکارهای مناسب در جهت کاهش قیمت تولید قطعات پلاستیکی هستند. این عمل موجب می­شود که فرد علاوه بر سود بیش­تر بتوانند با افزایش کیفیت مواد مورد نظر در این عرصه بدرخشد؛ بنابراین در بررسی قیمت قالب­ها باید به نکات زیر توجه نماییم:

 

  1. ابتدا باید در انتخاب قالب نیازهای مشتری را در نظر بگیریم. توجه به نیاز­های مشتری موجب می شود که در انتخاب فولاد، تعداد حفره­ها، فرآیندهای ماشین­کاری و فرآیند عملیات حرارتی دقت لازم صورت گیرد و با توجه به موارد مطرح، قالب مورد نظر را انتخاب کرد.
  2. نکته مهم دیگر در انتخاب قالب انتخاب مواد است؛ زیرا باید در تناسب با مواد وزن قالب را در نظر گرفت و هزینه عملیاتی آن را محاسبه کرد.
  3. با توجه به پیچیدگی قطعه و قالب باید هزینه ماشین­کاری و قیمت فولاد مورد نیاز در ساخت قالب را در نظر گرفت. هزینه ماشین­کاری در واقع تعیین کننده اصلی در میزان هزینه ساخت پلاستیک می‌باشد.
  4. تیراژ محصولات نکته مهم قابل توجه دیگری است که باید به آن توجه کرد. از آنجایی که تیراژ به صورت محدود صورت می‌گیرد؛ بنابراین در تیراژهای بالا هزینه ساخت به ازای هر قطعه پایین خواهد آمد.

یکی از بهترین تولیدات ما قوطی کرم دو جداره می باشد.

فاکتور­های مهم در هزینه ساخت قالب پلاستیک

مرحله قالب­سازی از مهم­ترین فاکتور­هایی تاثیر گذار برقیمت قطعات پلاستیکی هست. به دلیل پیچیده بودن این فرآیند عملکرد نادرست در ساخت قالب می­تواند میزان هزینه­ها را افزایش دهد. قالب­ها را معمولا در سایزهای کوچکی می­سازند و سپس می­توانند با استفاده از آن ها چندین قالب جداگانه ساخت و محصول نهایی بزرگ­تری تولید کرد. معمولا قالب­های تزریق را از جنس فولاد مرغوب می­سازند و حفره­های موجود در آن را  توسط ماشین­کاری و پولیش طراحی می­کنند. ماشین­کاری قالب­ها فرآیند بسیار دقیقی به شمار می‌رود که موجب می‌شود، قالب­ها به شکل صحیحی ساخته شود که خود می­تواند موجب افزایش میزان هزینه­ها گردد.  به عبارت کلی می‌توان از عوامل تاثیر گذار بر قیمت قالب­های پلاستیکی موارد زیر را نام برد:

  • هزینه مواد
  • هزینه طراحی قالب
  • هزینه انواع ماشین کاری
  • هزینه نیروهای انسانی
  • استهلاک دستگاه­ها
  • حکاکی قالب­ها
  • هزینه انجام پولیش
  • ابزار های قالب­سازی
  • سود و مالیات
  • و…

به عبارت دقیق­تر بیشتر هزینه­های ساخت قالب­های پلاستیکی به سختی فلز و حفره­ها و سوراخ ها و حفره­های جانبی قطعه مربوط می­باشد. معمولا در شروع کار از یک قالب تک حفره‌ای از جنس فولاد نرم استفاده می­کنند که این امر به طرز چشم­گیری می‌تواند هزینه­ها را کاهش دهد.

کلام پایانی

هزینه تولید و محاسبه قیمت تمام شده قطعات پلاستیکی برای افراد مشغول به کار در این حوزه از مباحث مهم به شمار می­رود. ما در این مقاله به روش ساخت قطعات پلاستیکی و عوامل تاثیرگذار بر هزینه تولید آن پرداختیم؛ همچنین به راهکارهای کاهش هزینه و نحوه تولید قطعات پلاستیکی اشاره کردیم؛ بنابراین استفاده از قالب مناسب و توجه به نکات مطرح شده در بالا می­تواند به شما در تعیین میزان هزینه‌های تولید قطعات پلاستیکی کمک چشم­گیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *